Prestasi Pencapaian Piagam Pelanggan 2017

  •  

    Mengurusetiakan Mesyuarat Jawatankuasa Perancang Negeri 3 kali Setahun;

    i.Nama Agensi        :    JPBD Negeri Pahang

    ii.Kod Kategori Agensi    :    C

    iii.Nama Ketua Agensi    :    Dato’ Hazizah Binti Sulaiman

    iv.No. Telefon dan Faks    :    09-5721181 / 09-5732001

    v.Nama pegawai yang boleh dihubungi untuk mendapatkan maklumat tambahan :    En. Nor Akhiruddin b. Mohamad Nazri

    1. OUTPUT

         Dasar perancangan bandar dan desa.
     
    2. STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
        Dasar yang diterimapakai dan dilaksanakan oleh Pihak Berkuasa Tempatan dan agensi kerajaan negeri.
     
    3. TAHAP PENCAPAIAN STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
        Tahap pencapaian adalah 33%. 
         Satu (1) mesyuarat telah diadakan iaitu:
         i. Mesyuarat JPN Bil.1/2017 pada 1 Ogos 2017;
     
    4. KOMITMEN BARU YANG AKAN DILAKSANAKAN
        Tiada.

     

  •  

    Memberi Ulasan Perancangan Ke Atas Permohonan Kebenaran Merancang Tidak Melebihi 14 Hari

    Mengurusetiakan Mesyuarat Jawatankuasa Perancang Negeri 3 kali Setahun;

    i.Nama Agensi        :    JPBD Negeri Pahang

    ii.Kod Kategori Agensi    :    C

    iii.Nama Ketua Agensi    :    Dato’ Hazizah Binti Sulaiman

    iv.No. Telefon dan Faks    :    09-5721181 / 09-5732001

    v.Nama pegawai yang boleh dihubungi untuk mendapatkan maklumat tambahan :    En. Mohd Faizalnizam Mohd Zain

    1. OUTPUT
        Ulasan perancangan.
     
    2. STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
        Tepat, terkini dan diproses dalam tempoh 14 hari dari tarikh diterima.
     
    3. TAHAP PENCAPAIAN STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
         Tahap pencapaian adalah 70% Jumlah permohonan : 557
         Proses 14 hari : 393
         Proses melebihi 14 hari : 125
         Masih diproses : 39
     
    4. KOMITMEN BARU YANG AKAN DILAKSANAKAN
        Tiada.
  •  

    Menyelaras Penyediaan RT Dan RKK Serta Memantau Pelaksanaannya  Berdasarkan  Program  Rancangan Malaysia 5 Tahun;

    i. Nama Agensi  : JPBD Negeri Pahang
    ii. Kod Kategori Agensi : C
    iii. Nama Ketua Agensi : Dato’ Hazizah Binti Sulaiman
    iv. No. Telefon dan Faks : 09-5721181 / 09-5732001
    v. Nama pegawai yang boleh dihubungi untuk mendapatkan maklumat tambahan :- En. Shamsul Azlan B. Mohamad Anuar
     
    1. OUTPUT
     Warta Kerajaan Negeri berkenaan RT dan RKK berkenaan
     
    2. STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
     Tepat dan mempunyai kuasa perundangan.
     
    3. TAHAP PENCAPAIAN STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
     Tahap pencapaian adalah 100.00%
     i. Rancangan Kawasan Khas (RKK) Tasik Chini
     ii. Rancangan Tempatan Kuantan (Penggantian) 2035 iii. Rancangan Kawasan Khas Tasik Bera
     
    4. KOMITMEN BARU YANG AKAN DILAKSANAKAN
     Tiada.

     

  • Menyedia Pelan Projek Khas Dalam Tempoh 60 Hari

    i. Nama Agensi  : JPBD Negeri Pahang
    ii. Kod Kategori Agensi : C
    iii. Nama Ketua Agensi : Dato’ Hazizah Binti Sulaiman
    iv. No. Telefon dan Faks : 09-5721181 / 09-5732001
    v. Nama pegawai yang boleh dihubungi untuk mendapatkan maklumat tambahan :- En. Shamsul Azlan B. Mohamad Anuar
     
    1. OUTPUT
        Pelan pembangunan/tatatur.
     
    2. STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
        Pelan rujukan pembangunan sahaja.
     
    3. TAHAP PENCAPAIAN STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN Tidak Dinilai.
        Tiada pelan yang disediakan pada tahun 2017
     
    4. KOMITMEN BARU YANG AKAN DILAKSANAKAN
        Tiada.
  •  

    Mengadakan Mesyuarat Penyelarasan Dengan Ketua Unit Pusat Setempat (OSC) 2 kali setahun

    i. Nama Agensi : JPBD Negeri Pahang
    ii. Kod Kategori Agensi : C
    iii. Nama Ketua Agensi : Dato’ Hazizah Binti Sulaiman
    iv. No. Telefon dan Faks : 09-5721181 / 09-5732001
    v. Nama pegawai yang boleh dihubungi untuk mendapatkan maklumat tambahan :-En. Nor Akhiruddin b. Mohamad Nazri
     
    1. OUTPUT
        Mesyuarat Penyelarasan OSC
     
    2. STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
        Arahan dan Maklumat Perancangan Terkini dan Tepat untuk digunapakai oleh OSC dalam pemprosesan permohonan.
     
    3. TAHAP PENCAPAIAN STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
        Tahap pencapaian adalah 100%.  Dua (2) Mesyuarat dengan Ketua Unit OSC telah diadakan iaitu:
         i. Bil. 1/2017 pada 19 Mac 2017
         ii. Bil. 2/2017 pada 21 September 2017
     
    4. KOMITMEN BARU YANG AKAN DILAKSANAKAN
        Tiada.

  •  

    Menyampaikan Keputusan Bertulis Lembaga Rayuan Kepada Perayu Dan Responden Dalam Tempoh 10 Hari Dari Tarikh Keputusan Diterima Daripada Pengerusi Lembaga Rayuan


    i. Nama Agensi  : JPBD Negeri Pahang
    ii. Kod Kategori Agensi : C
    iii. Nama Ketua Agensi : Dato’ Hazizah Binti Sulaiman
    iv. No. Telefon dan Faks : 09-5721181 / 09-5732001
    v. Nama pegawai yang boleh dihubungi untuk mendapatkan maklumat tambahan :- En. Kamarulzaman b. Abdul Rahman
     
    1. OUTPUT
        Keputusan bertulis Lembaga Rayuan.
     
    2. STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
       Keputusan bertulis Lembaga Rayuan dipertimbang dan dipersetujui oleh ahli Lembaga Rayuan.

    3. TAHAP PENCAPAIAN STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN Tidak Dinilai.
        Masih dalam proses pelantikan ahli  dan tiada kes diterima oleh Pendaftar Lembaga Rayuan Negeri Pahang bagi tahun 2017
     
    4. KOMITMEN BARU YANG AKAN DILAKSANAKAN
       Tiada.
  •  

    Membekal  Maklumat  Perancangan  (Kategori  Tidak Terperingkat) Dalam Tempoh 5 Hari

    i. Nama Agensi : JPBD Negeri Pahang
    ii. Kod Kategori Agensi : C
    iii. Nama Ketua Agensi : Dato’ Hazizah Binti Sulaiman
    iv. No. Telefon dan Faks : 09-5721181 / 09-5732001
    v. Nama pegawai yang boleh dihubungi untuk mendapatkan maklumat tambahan :-En. Nor Akhiruddin b. Mohamad Nazri
     
    1. OUTPUT
        Mesyuarat Penyelarasan OSC
     
    2. STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
        Arahan dan Maklumat Perancangan Terkini dan Tepat untuk digunapakai oleh OSC dalam pemprosesan permohonan.
     
    3. TAHAP PENCAPAIAN STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
        Tahap pencapaian adalah 100%.  Dua (2) Mesyuarat dengan Ketua Unit OSC telah diadakan iaitu:
         i. Bil. 1/2017 pada 19 Mac 2017
         ii. Bil. 2/2017 pada 21 September 2017
     
    4. KOMITMEN BARU YANG AKAN DILAKSANAKAN
        Tiada.
  •  

    Memberi Layanan Kaunter Dengan Berbudi Bahasa Dalam Tempoh 5 Minit

    i. Nama Agensi : JPBD Negeri Pahang
    ii. Kod Kategori Agensi : C
    iii. Nama Ketua Agensi : Dato’ Hazizah Binti Sulaiman
    iv. No. Telefon dan Faks : 09-5721181 / 09-5732001
    v. Nama pegawai yang boleh dihubungi untuk mendapatkan maklumat tambahan :-
    En. Shamsor Bin Shamsudin
     
    1. OUTPUT
        Memberi khidmat nasihat perancangan di kaunter melalui Borang Pertanyaan.
     
    2. STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
        Maklumat yang tepat dan tekini.
     
    3. TAHAP PENCAPAIAN STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
        Pencapaian adalah 100%.
        Sebanyak 25 pelanggan jabatan yang berurusan dikaunter telah diberi layanan dalam tempoh 5 minit.
     
    4. KOMITMEN BARU YANG AKAN DILAKSANAKAN
        Tiada.
     
  •  

    Memberi Ulasan Perancangan Ke Atas Permohonan Perancangan Tapak Dalam Tempoh 30 Hari

    i. Nama Agensi : JPBD Negeri Pahang
    ii. Kod Kategori Agensi : C
    iii. Nama Ketua Agensi : Dato’ Hazizah Binti Sulaiman
    iv. No. Telefon dan Faks : 09-5721181 / 09-5732001
    v. Nama pegawai yang boleh dihubungi untuk mendapatkan maklumat tambahan :-En. Mohd Faizalnizam Mohd Zain
     
    1. OUTPUT
        Ulasan perancangan.
     
    2. STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
        Tepat, terkini dan diproses dalam tempoh 30 hari dari tarikh diterima.
     
    3. TAHAP PENCAPAIAN STANDARD PERKHIDMATAN/KELUARAN
        Tahap pencapaian adalah 89% Jumlah permohonan : 1467
         Proses 30 hari : 1304
         Proses melebihi 30 hari : 23
         Masih diproses : 140
     
    4. KOMITMEN BARU YANG AKAN DILAKSANAKAN
         Tiada.

Cetak